PDA

View Full Version : encode two passes with DivX CODEC 6.2.5

thendndnss
07-01-2006, 11:30 AM
Bonjour,
Je rencontre une difficulté Ã* encoder un fichier AVI en deux passes avec votre logiciel Digital Vidéo Duplicator 3.
J'utilise pour l'encodage le CODEC Divx 6.2.5 codec (2 logical CPUs) (2 passes).
L'encodage est réglé sur 16 bits, par contre il n'y a qu'un seul boutton "options" pour configurer mon codec divx 6.2.5 alors que j'ai sélectionné la méthode d'encodage en deux passes : il devrait donc exister un boutton "options" du codec divx 6.2.5 pour chaques passes, c.a.d. deux bouttons "options" au moins dans la rubrique "paramètres de l'encodage".
Ma question est : comment puis-je malgré tout paramètrer chacunes des passes de mon codec divx 6.2.5 (vous réalisez que je suis face Ã* un problème de conception de la GUI de votre logiciel Digital Vidéo Duplicator 3)?
N.B. : J'ai déjÃ* effectué des tests d'encodage multipasses en ne configurant que la première passe dans mon codec divx 6.2.5, puisque je n'ai pas accès aux paramètres de la enième passe avec votre logiciel Digital Vidéo Duplicator 3; le résultat est un fichier AVI avec le son, les sous-titres mais sans images (lignes vertes du début de la vidéo Ã* la fin)...

thendndnss
07-01-2006, 12:00 PM
Hello,

I encounter a real difficulty to encode an AVI file in two passes with your software "Digital Video Duplicator 3.02".

I use the Divx 6.2.5 codec (2 CPUs logical) (2 passes).

The encoding is set on 16 bits.
On the other hand there is only one "options" button to set up my codec divx 6.2.5 whereas I selected the two passes encoding method : therefore, one "options" button for each pass of the codec divx 6.2.5 should exist , I mean two "options" buttons at least in the category "encoding parameters".

My question is:
In spite of all, how do I set up each and every passes of my divx 6.2.5 codec (do you realize that I am facing a true problem of conception of your Digital Video Duplicator 3.02 GUI) ?

N.B. : I already did tests of multipasses encoding : while only setting up the first pass in my divx 6.2.5 codec (since I don't have access to the parameters of the nth pass with your Digital Video Duplicator 3.02 GUI) : the result is an AVI file with sound, with subtitles, but without pictures (green lines from the beginning of the video to the end)...

Support_MS
07-06-2006, 01:12 AM
I do not know what you mean. You may want to change to the French website and post there. We do not have this progrma in the US as it is illegal here.